Wednesday, February 17, 2016

La agenda de miércoles, el 10 de febrero 2016

¡Hola hola, clase!  Here is our presentation that we used in class today!  (¡Usamos esta presentación hoy!) 

  • Calentamiento
    • ¡Saquen ustedes sus SAMs y el vocabulario nuevo!
      • Please take out your SAMs and FILL IN the new vocab!
    • Then, 
      • Take 3-4 minutes to LABEL for yourself!
        • for every word/ all of the sections:
        • What you already know (with a √ or :D!)
        • What you remember but need to review (**)
        • If you just need to work on SPELLING: SP
        • What you haven’t learned or don’t remember learning (use a ?? or other symbol)
    • Take 10 minutes to fill in the Chapter 2A & 2B vocab if you didn't!
  • QUESTIONS NOT ON THE VOCAB SHEET:
      • ¿Quién?    →  Who?    
        • ¿Dónde está?  →   Where is?
          • ¿Por qué?   →   Why?    
            • ¿Qué haces en la clase de…? What do you do in the class of….?
              • ¿Cómo es la clase de…?  → How is the class of…?
                • ¿Cuándo es la clase de _______ ? →  When is the class of?
                • What is YOUR favorite class? → ¿Cuál es tu clase favorita?
                  • Mi clase favorita es la clase de ____. 
              • ¡Pasa la pelota!
                • When you get the ball/ducky/dinosaur, please REPEAT back the word!!  
                • Let’s quickly PRACTICE how to say the new vocabulary words!
                • We will practice them along with the flashcards from Quizlet, which are linked on the blog!   (Verbs, too!)
              • Then: LOS HORARIOS
                • OK!!  Get your HORARIO from Ms. Williams!
                • You are going to re-create your schedule, IN SPANISH!
                  • This is a preview for what we’re going to do this rotation, so please make sure you have:
                • On the TABLE side of the HORARIOS sheet, WRITE EN ESPAÑOL:  
                    • the correct name for each class in Spanish
                    • the correct label for each HOUR in Spanish (1st, 2nd)
                    • & the correct name of the teacher for that class!
                • THEN, IF YOU HAVE TIME:
                  • one ADJECTIVE describing how that class IS
                  • one VERB describing what you do in that class
                • If there’s something you don’t know how to say, please ask!!
                  • CLASSES:
                  • Guitar:          la clase de guitarra     
                  • Drama:  drama   (o: la clase de actuación)
                  • Coding:       codificación    *Band:      la banda (de conciertos)
                  • Computer programming:        programación de computadoras OR programación informática
                  • Technology:  tecnología        *Health:  salúd 
                  • Geography:  geografía *DESIGN:  diseño
                  • Geometry: geometría     *P.E:  educación física
                  • Choir:   el coro *AVID: AVID
                  • ACTIVITIES:
                  • do experiments:          hacer → hago los experimentos 
                  • create maps:  crear → creo los mapas 
                  • acting:  actuar → actuo
                  • typing: tipear / escribir por máquina: escribo por máquina
                  • aprender:  aprender → aprendo
                  • usar la computadora:  usar → uso la computadora
                  • to play (instr.):  tocar → toco  to play (games):  jugar → juego

              SAM: FIRST THREE COLUMNS of SCHEDULE + Vocab sheet!
              Please fill in anything you missed/didn't make time to do during class!

              No comments:

              Post a Comment